dijous, 17 de juny del 2010

La GESTIÓ DEL CANVI a les empreses

El món canvia ràpidament. Les empreses es veuen en la necessitat d’adaptar-se constantment. Per això és fonamental que les persones disposem de capacitat per afrontar i gestionar aquests canvis, superant eficaçment les resistències que puguin produir-se. El curs que hem plantejat a F.O.C. permet superar els esquemes mentals que impedeixen adaptar a l’empresa a les noves necessitats de canvi.

L'equip de treball de la Gestoria, client de F.O.C. que ha gaudit d'aquesta formació, ha determinat que : un canvi esperat no és pres com un canvi, forma part de la nostra rutina. Tot depén de com perceben el nostre entorn i les coses que hi tenen lloc.

Per aquest motiu, hem de tenir en compte que la Percepció depén de diferents factors:

Selecció. Davant una allau d'estímuls només percebem una part d'ells, en funció dels nostres valors personals i motius, a més una vegada percebuts tendim a defensar-los ( defensa de la percepció )

Organització Significa que davant un estimul ambigu l'organitzem acord amb les nostres motivacions per a donar-li un sentit.

Accentuació Maximitzem o minimitzem els estímuls seleccionats en funció de les nostres pròpies motivacions, si desitgem alguna cosa amb molta intensitat és probable que el vegem més gran del que en realitat és.

Fixació Tendim a fixar aquelles hipòtesis que en algun moment s'han confirmat, en definitiva la tendència del món perceptiu a continuar sent dia a dia el mateix, això és moltes vegades un impediment per captar noves experiències
 
 
Les nostres reaccions tendeixen a fer-nos resistir al canvi novedós:
La part lògica ens parla de que hem de fer un esforç per adequar-nos a una nova realitat i adquirir noves habilitatsi formes de fer, requereix també un esforç de temps que no sempre estem disposats a fer.
La part psicològica desperta la nostra atenció i por a allò desconegut, desconfiança i inseguretat es desperten aviat.  
I la part sociològica dóna voltes a que hem de patir una reorganització dels nostres grups o bé canvis de relacions i interessos.



Si som nosaltres els que generem canvi haurem de tenir en compte...

Comunicar-los amb prou temps

Fomentar els comentaris i el feed-back de la gent a qui afectarà el canvi
Si el canvi és necessari, mantenir-se ferm però flexible
Escoltar i ajudar




La importància de les formacions sobre COM TREBALLAR LA DIFERÈNCIA

La diversitat és una característica humana que es manifesta en el comportament i forma de vida dels individus, així com en la forma de pensar. És especialment notòria a les aules o al context educatiu.

Les darreres formacions on hem treballat l' EDUCACIÓ EN VALORS I LA DIFERÈNCIA han estat destacades per la força de la INCLUSIÓ:

-Concepte teòric pedagogia anys 90 que substitueix el d’integració. Cal modificar el sistema (escolar per exemple) per a què respongui a les necessitats de tots els alumnes en comptes de ser els alumnes qui s’adaptin al sistema. “ És normal que siguem diferents”-

Preguntes com     Per què la integració en l’àmbit del lleure és positiva?


ens fan veure que aconseguir la integració de l’infant o el jove en totes les activitats és vital, en la mesura de les seves possibilitats, evitant la sobreprotecció i fomentant la seva autonomia.

Els avantatges són múltiples i la persona que exerceix el paper en l'educació ha de mostrar sempre:

El respecte a la diferència
L’interès per conèixer el nen o nena
Priorització per el desenvolupament de l’autonomia