dimarts, 2 de març del 2010

VIVARTE creu en el seu Client Intern

Gran èxit de les dos edicions del curs Atenció Telefònica (el Client Intern) realitzades a Vivarte Moda i entre diversos departaments d'aquesta gran companyia, a través d'EUROLOG.

Des d'un bon principi el grup es va mostrar participatiu i amb una ment molt oberta, aspecte que va facilitar la tasca i va potenciar el poder avançar en conceptes clau per a l'aprenentatge.

El concepte latent en tot moment va ser el poder arribar a entendre que cada persona té una percepció i una realitat diferents, qui es pot erigir com a jutge de l'altre? Quin concepte tan antic i tan poc practicat, oi?

Dins d'un ambient de diversió i aprenentage consolidat, van finalitzar les dos edicions, d'una jornada sencera cadascuna, amb un Pla de treball dirigit a la millora laboral. Aquest pla es va materialitzar fàcilment sobre el paper i amb consens de tothom, en unes accions molt concretes dirigides a millorar sempre i sense fí, la relació i atenció al client intern (els propis companys de feina)

Els valors que ens van fer adoptar aquestes accions van ser escollits per els assistents i van dominar aspectes com:
- El client es mereix el millor tracte possible perquè entre altres coses és vital per al treball feina a Vivarte

- Els nostres clients tenen necessitats professionals diferents i la nostra feina pot ser satisfer-les.

- Els clients no són un número són persones i no és suficient pensar-ho, cal expressar-ho.

Durant aquesta formació es va parlar de tot, inclús de les dificultats de com seguir el pla de treball un cop fos el següent dilluns. Les tàctiques establertes i el conte final que vam explicar queden en secret entre F.O.C. i les persones assistents i confiem els faran recordar la formació durant molt de temps.

Gràcies Vivarte i gràcies Eurolog!

Finalitza el monogràfic d'especialització de DINAMITZACIÓ D'EQUIPS

"Els grups socials són el ciment de l’estructura de la societat, sense ells l’edifici es derrumbaria. En els grups s’estableixen relacions formals, però sobretot i especialment relacions informals on les normes i valors s’aprenen i s’interioritzen, dit d’una altre manera es socialitzen i la persona passa a formar part d’aquell grup.
Una de les funcions claus dels professionals del lleure, és que els grups de persones amb les que tracta són els protagonistes del seu propi desenvolupament. Per el que ens interessa més és crear processos de participació i espais comuns on el grup es pugui comunicar i desenvolupar socialment"

Així va començar la formació de 20hores dirigida 15 persones que s'estan professionalitzan en el món del lleure feta a través de l'Escola EFA.
Aquests futurs Directors van aprofundir en aquesta temàtica durant 4 sessions, aportant les seves idees i aprenent aspectes de la conducta de les persones dins d'un grup, que van finalitzar el darrer dissabte de febrer.

El bon treball en equip, el respecte i la participació van ser presents en tots els moments de les sessions combinant als grans autors de la Teoria de Grups: orientació sistèmica, factorialista, conductual, psicologia profunda i un gran etcètera junt amb Dinàmiques Lúdiques i Debats força interessants.

A F.O.C. us desitgem un gran futur professional!

Article Març: seguim amb la sèrie Intel·ligència i Habilitats

Si al darrer article de febrer, parlàvem de les intel•ligències múltiples i de la importància de treballar l’autoconeixement com a primer pas d’un gratificant camí de Desenvolupament Personal, aquest mes reprendrem aquest tema i destinarem el contingut d’aquest article a compartir 4 consells bàsics per a iniciar aquest viatge.

Tal i com diu Luis Rojas Marcos “Aprender a ser felices exige curiosidad, introspección y conocimiento propio"

Per saber per on començar ens hem de fer preguntes de l’estil: “Necessito ser sempre el centre d'atenció ?”, “per què?” “vull tenir sempre la raó?” “Davant d'un problema veig només allò negatiu de la situació o bé intento centrar-me en les possibles solucions?”, “Sóc dels que veuen sempre l'ampolla mig buida o plena?”, “Sempre vull impressionar als altres ?”, “per què?”

Observem-nos en la nostra interacció amb les altres persones (aquelles més properes i aquelles que coneixem menys) i pensem com ens presentaríem a una persona desconeguda.

Aquestes preguntes i d’altres similars, són la clau per a aprendre de mi mateix i interioritzar els meus descobriments. Un cop les he contestat amb sinceritat, puc començar a fer una llista, amb les respostes, amb una descripció de la meva persona, de les meves habilitats, i preferències. Per a després fer-ne una redacció de factors que poden anar des del meu aspecte personal, la meva manera d’establir converses fins a com prenc decisions, qui nivell d’iniciativa tinc o com són de pràctiques les meves decisions.

Fins ara hem vist la diversitat d’habilitats i aptituds d’una persona i la importància de l’autoconeixement per a adquirir-les o millorar-les. Avui volem centrar-nos en les cognitives, formades per un seguit de capacitats desglossades en tipus de pensaments:

- Pensament Causal. Capacitat per a determinar l’orígen dels problemes, analitzar els factors i fer diagnòstics de la situació. Si sóc causal, penso que tinc gran part de protagonisme en el que passa; no atribueixo res a la sort. No em paro a fer comentaris del tipus: “em té mania, quina mala sort què tinc”. Per a desenvolupar-lo haig de practicar la identificació de problemes i les seves causes.

- Pensament Alternatiu.Capacitat d'imaginar el major nombre de solucions originals a un problema. Un cop coneix el problema, qui té aquest tipus de pensament acostuma a plantejar diferents sortides a una mateixa situació. Així evitem actuar sense pensar.Com tot, amb la pràctica millorem.

-Pensament De conseqüència.Capacitat de preveure el resultat de les nostres accions. Puc treballar-ho pensant en alguna cosa que no ha passat, (què passaria si els pantalons fossin tots verds?)

-Pensament de perspectiva.Capacitat de posar-se en el lloc de l'altre. És qui fa possible les relacions socials i íntimes. Acostuma ser difícil d’adoptar per a les persones agressives.


-Pensament de mitjans.Capacitat de fixar objectius i organitzar els mitjans de que es disposa per aconseguir un fi. Marcar-me on vull anar per mi mateix o amb ajuda del Coaching i com arribar-hi.