divendres, 8 d’abril del 2011

Finalitza el treball iniciat al gener amb 17 persones sobre Habilitats Comunicatives a Sant Cugat del Vallès

Han estat 40 hores de treball amb el grup que han resultat molt efectives i que han finalitzat amb una sessió de 8 hores on hem posat en pràctica tots els conceptes apresos:

- Assertivitat

- Comunicació No Verbal

- Organització de Tasques

- Rols d’Equip

- Pensaments Automàtics

- Feedback

- Escolta Activa

- Técniques de Comunicació en Reunions

- Ressolució de Conflictes

El concepte que ha cridat més l’atenció ha estat el d’assertivitat. Aquesta pretèn descriure una conducta d’autoafirmació, sense agredir i respectant a l’altre i sense deixar que trepitgin els meus drets. O sigui, és la capacitat d’expressar allò que sentim i pensem, de manera còmoda i sense atacar l’altre. Aquesta conducta és molt útil per a totes aquelles persones que han de treballar en el seu propi projecte i piquen portes per trobar sinergies o vendre el seu producte.

Per a dur-la a la pràctica s’ha de parlar en primera persona, ja que només així podem defensar o afirmar el que passa, expressant el nostre punt de vista però tenint en compte a l’altre.

Imaginem-nos una conversa entre dos persones adultes que són parella.

Fa temps em vas dir que les tardes del dilluns i del dimarts faries la llista de queviures que cal anar a comprar i els compraries tu. DESCRIPCIÓ

Últimament veig que no ho estàs fent i en arribar et veig jugant a l’ordinador i em fa sentir incòmode.. M’agradaria que poguessis anar a comprar els dies que vam acordar ja que d’això depenen després les tasques que em toca fer a mi. EXPRESSAR

Si no et fa res, podríem tornar a parlar del tema. I veure de quina manera et pots organitzar el temps o com podem repartir de nou les tasques. Potser el que vam comentar fa uns dies ara has vist que no et funciona… SUGGERIR

Penso que si en parlem podem cercar una solució plegats que sigui bona per a tu. CONSEQÜÈNCIA POSITIVA

Si ho continuem arrossegant, cada vegada ens sentirem pitjor i, sincerament, em sabria molt greu que acabéssim discutint per una cosa així. CONSEQÜÈNCIA NEGATIVA

Això i molts més temes han estat desenvolupats durant aquests mesos de forma molt dinàmica i participativa.

L'Assertivitat a F.O.C. la treballem en formacios i fent entrenaments en aquesta tècnica a través del Coaching.

dimarts, 5 d’abril del 2011

Article Abril: COMUNICACIÓ: Empatia, i això com es fa?

Degut a les demandes de treball que darrerament ens arriben sobre com treballar a nivell individual i de grups certs aspectes de la relació personal. Hem optat per treballar en la nova sèrie d’articles referents a aspectes pràctics de la COMUNICACIÓ.

Molts cops parlem d’Empatia com a competència dins de la Comunicació. Aquesta es defineix com a capacitat de posar-nos en el lloc de les altres persones. Però, com la posem en pràctica? Què vol dir posar-me en el lloc de l’altre? Hi ha qui diu que t’has de posar les seves sabates...(les metàfores són molt enriquidores!)

Si aquesta habilitat la fem petita, ens trobem amb el Rapport que és un dels ingredients imprescindibles per a establir una comunicació efectiva amb les persones amb les que m’haig de relacionar. Utilitzem la paraula “acompanyar” per descriure el procés d’apropar-nos al model del món de l’altre persona.

Assolir un bon rapport, o sigui acompanyar a les persones a nivell de conversa, és relativament fàcil, hem de copiar a la persona que tenim al davant de forma no verbal: la postura, les gesticulacions, l’estat d’ànim, però..., hem de ser subtils, es clar!! o seria molt i molt contraproduent. També ho podem fer amb les paraules que fa servir i com les pronuncia.

Què guanyem amb això?

Crear un ambient de confiança i trobar coses en comú amb les persones; també podem trencar el gel o possibles barreres que ens sorgeixin.

El rapport ens és molt útil en aquelles situacions que volem resultar extraordinàriament convincents presentacions en públic i sobretot per a situacions d’Elevator Pitch on ens presentem a nosaltres o a la nostra empresa, molt útil per a persones Emprenedores.

No estem descobrint res de nou, quan tenim afinitat amb una persona el rapport sorgeix d’allò més natural, només estem proposant fer-ho conscient i que ens plantegem treballar-ho amb tothom. Ens aportarà beneficis de relació personal i podrem posar-nos realment en el lloc de l’altre persona ja que també estarem treballant la nostra actitud i les nostres creences.

A F.O.C. pensem que és una molt bona eina per treballar la Capacitat Comunicativa i la fem servir en els nostres processos de Coaching, recordem que forma part de la Psicologia Positiva per a la qual treballem activament.

I a partir d’ara quan sentiu la frase: “estem en sintonia” ja podreu explicar que vol dir ben bé.

El mes següent seguim parlant del tema. Tota aquella persona que estigui interessada en entrenar-se en millorar les seves habilitats comunicatives en general o vulgui sessions individuals per a millorar el seu discurs de venta pot trobar-nos a info@foc-web.com